ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Έναρξη ομιλιών του .....Ανοικτού Πανεπιστημίου Κατερίνης

Καθήλωσε επί τρίωρο το κοινό της Σχολής Γονέων Κατερίνης το οποίο απαρτιζόταν σε μεγάλο μέρος του από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων ο Καθ. κ.Γεώργιος Παυλίδης στην πρώτη διάλεξη του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κατερίνης για την περίοδο 2015-2016.
Την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015 για 27η χρονιά και μετά την ευλογία της εκκλησίας, με τον καθιερωμένο αγιασμό από τον πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Παύλο Ντούρο, ξεκίνησε η Ακαδημαϊκή χρονιά της Σχολής Γονέων-Ανοικτού Πανεπιστημίου Κατερίνης , στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κατερίνης.
 Πρώτος ομιλητής ο εφευρέτης-καθηγητής κ. Γεώργιος Παυλίδης, καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με θέμα "Bullying Σχολικός Εκφοβισμός ( Βιασμός της Αξιοπρέπειας ) Σχέση με Δυσλεξία, Διάσπαση Προσοχής( ΔΕΠΥ)"
 Ο σχολικός εκβιασμός είναι ο βιασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας μέσω της αναίτια σκόπιμης, επαναλαμβανόμενης σωματικής, λεκτικής, οπτικής, κοινωνικής ,ρατσιστικής και σεξουαλικής βίας. Αφορμή αποτελούν για τους θύτες- που έτσι νομίζουν ότι κυριαρχούν και καταξιώνονται-η αδυναμία και η διαφορετικότητα ή ιδιαιτερότητα και σκοπό έχουν την πρόκληση πόνου.
Στις μέρες μας ο εκβιασμός-θα το αναφέρουμε ως Β κατά το διεθνή όρο bullying- εκφράζεται και ηλεκτρονικά σε κάθε άνθρωπο.
Δυστυχώς η χώρα μας έρχεται 3η χειρότερη σε 41.
Στη σχολική ζωή παρατηρούνται τα κρούσματα από το δημοτικό έως και το λύκειο συνήθως στη διάρκεια του διαλείμματος, στους διαδρόμους και στη γυμναστική.
Τα αγόρια υφίστανται Β περισσότερο από τα κορίτσια και οι έρευνες δείχνουν ότι θύματα , ίσως από φθόνο, είναι κάποιες φορές οι άριστοι μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί καλό είναι να επαγρυπνούν, διότι οι επιπτώσεις άγχους, ψυχοσωματικών προβλημάτων , μειωμένης επίδοσης, κατάθλιψης, απελπισίας μπορεί να τα συνοδεύουν σε όλη τη ζωή τους.
 Πολλές φορές θύματα Β είναι μαθητές με δυσλεξία ( έξυπνοι με αργή ανάγνωση) με πρόβλημα αυτοσυγκέντρωσης, παρορμητικοί και υπερκινητικοί.
Τα παιδιά αυτά τα αποδεχόμαστε γονείς και δάσκαλοι και αντιμετωπίζουμε με γνώση και ενδιαφέρον τα προβλήματά τους κι όχι ως απλοί παρατηρητές.
Ο εκφοβισμός δεν εξαλείφεται αλλά μειώνεται με τη σωστή εκπαίδευση , την κοινωνική ευαισθητοποίηση και το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο.
Ήταν φυσικό ένα τέτοιο θέμα που το διαπραγματεύτηκε ένας ειδήμων ομιλητής να προκαλέσει γόνιμο διάλογο στο πολυπληθές ακροατήριο που αποτελείτο κυρίως από εκπαιδευτικούς.
Το BULLYING = 'Βιασμός της Αξιοπρέπειας'
Το BULLYING είναι η Αναίτια, Απρόκλητη, Σκόπιμη, Επαναλαμβανόμενη, Άμεση ή Έμμεση ΒΙΑ, από Ισχυρότερους προς Αδύναμους, με Αφορμή κάποια Αδυναμία, Διαφορετικότητα ή Ιδιαιτερότητα του ΘΥΜΑΤΟΣ, π.χ. Μαθησιακή Δυσκολία ή Αριστεία, Εμφάνιση, Θρησκεία, Φυλή, Εθνικότητα, Σεξουαλική Προτίμηση.
Η Βία μπορεί να είναι Σωματική (> Αγόρια), Λεκτική (> Κορίτσια), π.χ. Συκοφαντικές, Αρνητικές, Ταπεινωτικές Φήμες με Σκοπό την Κοινωνική Υποτίμηση και Απομόνωση του Θύματος, Σεξουαλική Παρενόχληση, Απειλές, Υποτιμητικά Παρατσούκλια, ή Ηλεκτρονική, π.χ. Ενοχλητικά, Ταπεινωτικά, Απαξιωτικά, Εξευτελιστικά Μηνύματα, Φωτογραφίες ή Σχόλια, μέσω κινητών ή ιντερνέτ.
Σκοπός είναι να Προκαλέσουν Σωματικό ή Ψυχολογικό Πόνο & ο ΘΥΤΗΣ να 'Καταξιωθεί', να Αποκτήσει την Αίσθηση της Υπεροχής, της Καταπιεστικής Κυριαρχίας επί του Θύματος.
Το bullying δεν περιορίζεται στο σχολείο, αλλά υπάρχει παντού, ακόμη και στο πανεπιστήμιο.
Η έκφραση σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι πολύ ήπια για να αποδώσει τις βαρύτατες διά βίου ψυχο-κοινωνικές συνέπειές του, ενώ η λέξη που την αποδίδει καλύτερα είναι 'βιασμός'.
Πρόκειται για 'βιασμό της Αξιοπρέπειας', διότι το θύμα ταπεινώνεται και εξευτελίζεται αναιτίως και κατ' εξακολούθηση.
Το θύμα συνήθως είναι παιδί-άτομο με χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, χαμηλών τόνων, κοινωνικά απομονωμένο, διαφορετικό, αδύναμο πνευματικά, σωματικά ή ψυχοκοινωνικά.
Το προφίλ του θύτη εμπεριέχει υψηλή ή χαμηλή αυτοπεποίθηση, αίσθηση υπεροχής έναντι του θύματος, πνευματική, κοινωνική ή σωματική. Συνήθως οι Θύτες συναποτελούνται από έναν Αρχηγό και από μία ομάδα-αγέλη ακολούθων-συνενόχων, που ακολουθούν-συμμετέχουν είτε με τη θέλησή τους, είτε από φόβο.
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠΥ) (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης)
Η Διαταραχή της Ελλειμματικής Προσοχής, Παρορμητικότητας (ανυπομονησίας) και Υπερκινητικότητας αποτελείται από τρεις (3) υποκατηγορίες Συμπτωμάτων, που συνήθως συνυπάρχουν:
1. Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς)
2. Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος-Ανεξέλεγκτος θυμός &Οργή, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος)
3. Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος - Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα σε άνδρες.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής είναι η σωστή αντίληψη και κυρίως η διαχείριση του χρόνου. Δυστυχώς, διεθνώς η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκεται υποκειμενικά με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι γονείς των παιδιών, γι' αυτό οι διαγνώσεις συχνά είναι αντικρουόμενες.
Η διάγνωση της ΔΕΠΥ τίθεται όταν ικανοποιούνται διαγνωστικά κριτήρια σε δύο ή περισσότερα περιβάλλοντα, οδηγούν στη δυσλειτουργία του ατόμου σε ένα ή περισσότερα περιβάλλοντα (σχολείο, εργασία, σχέσεις), τα συμπτώματα διαρκούν περισσότερο από 6 μήνες πριν τη διάγνωση και πρωτοεμφανίστηκαν πριν την ηλικία των 7 ετών.
ΔΥΣΛΕΞΙΑ (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης-Γραπτών)
Η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διασήμων Αϊνστάιν, Έντισον, Kέννεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρδο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Μπιλ Γκέιτς, Στηβ Τζομπς, κλπ.
Η δυσλεξία είναι θειο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την ειδική μαθησιακή δυσκολία τους, που εμφανίζεται στην ανάγνωση (πολύ αργή, με πολλά λάθη), στην τρομερή ανορθογραφία και στη δυσκολία τους να εκφράζονται γραπτώς, καθώς στη μεταφορά της σκέψης στο γραπτό. Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά.
Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση.
 Επιπλέον κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους.
Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση με 3 διαφορετικούς τρόπους.
Τα αίτια της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής, Παρορμητικότητας (ανυπομονησίας) και Υπερκινητικότητας που συχνότατα τη συνοδεύουν, είναι νευρολογικά και συνήθως κληρονομικά, με 4 αγόρια προς 1 κορίτσι, διεθνώς.
 Οι ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν τη Δυσλεξία ή τη Διάσπαση Προσοχής.
 Δηλαδή, δεν γίνονται, αλλά γεννιούνται έτσι.
Η δυσλεξία είναι ιδιαίτερα κρυφή και παραπλανητική, γιατί δεν φαίνεται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία αφού δεν παρουσιάζουν προβλήματα προφορικού λόγου, αντιθέτως είναι εξαιρετικά ευφυείς και δημιουργικοί.
Το μοναδικό διεθνώς αντικειμενικό-βιολογικό τεστ για την Πρόγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής από την Προσχολική ηλικία είναι το PAVLIDIS TEST που δεν βασίζεται ούτε στην ανάγνωση ούτε στη γραφή, αλλά στην Οφθαλμοκίνηση.
Στο ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ ο εξεταζόμενος σιωπηλά παρακολουθεί με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ, ενώ αυτομάτως κάθε 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου καταγράφονται και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του από το φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα του Καθηγητή (αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες).
Είναι επιτακτική ανάγκη η έγκαιρη και αντικειμενική βιολογική πρόγνωση –διάγνωση για να βελτιώσουμε τη Συμπεριφορά, τον Αυτοέλεγχο, την Κοινωνικότητα και τη Σχολική Επίδοση, ώστε να αποφύγουμε τα δευτερογενή ψυχοκοινωνικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσκολίες στις σχέσεις), που δημιουργούνται από την καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία & από την αρνητική-επικριτική αντιμετώπιση στο σπίτι και στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Η Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα καθώς και η Δυσλεξία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν οποτεδήποτε, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο.
Η βιολογική πρόγνωση από την προσχολική ηλικία και η ακριβής, έγκαιρη διάγνωση οδηγούν στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, στην αποφυγή των αρνητικών ψυχο-εκπαιδευτικών συνεπειών (π.χ. χαμηλή αυτοπεποίθηση) και οδηγούν από την αποτυχία στην επιτυχία.
 Η επόμενη ομιλία θα γίνει την επόμενη Δευτέρα 9/11/2015 από τον δικηγόρο κ.Νικόλαο Τσιρέλη με θέμα "Η 3η άλωση της Πόλης-60 χρόνια από τα Σεπτεμβριανά" Στην αρχή της εκδήλωσης Οι "Μελωδοί της Παράδοσης" με την τραγουδίστρια Βασιλική Κωστοπούλου θα μας παρουσιάσουν Παραδοσιακά τραγούδια της Πόλης.
 Η είσοδος όπως πάντα είναι Ελεύθερη και όλες οι εκδηλώσεις γίνονται στο Συνεδριακό Κέντρο της Κατερίνης ΕΚΑΒΗ στις 19:00.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου