Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015

Διαβήτης, η συμβολή της διατροφής στην αντιμετώπισή του


Η τροφή είναι φάρμακο, και μάλιστα το καλύτερο φάρμακο που γνωρίζουμε. Η σωστή διατροφή και το υγιές βάρος είναι τα βασικά κλειδιά της θεραπείας του σακχαρώδους διαβήτη (ΣΔ) και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των μακροχρόνιων επιπλοκών που συσχετίζονται με τη νόσο. Εάν παραγνωρισθεί ο ρόλος της σωστής διατροφής στην αντιμετώπιση του ΣΔ, η ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου με οποιοδήποτε φάρμακο, ακόμα και με ινσουλίνη, καταρχάς δυσχεραίνεται και στη συνέχεια γίνεται ανέφικτη.
Σωστή διατροφή και γλυκαιμικός έλεγχος
Μεγάλος όγκος ερευνών έχει δείξει ότι το επίπεδο σακχάρου του αίματος 2 ώρες μετά το φαγητό (μεταγευματική γλυχαιμία) έχει μεγαλύτερη σημασία για την υγεία της καρδιάς και των αγγείων σε σχέση με το σάκχαρο νηστείας. Όσο χαμηλότερο είναι το σάκχαρο μετά το γεύμα, τόσο λιγότερο είναι το οξειδωτικό στρες, η φλεγμονή και η φθορά στο ενδοθήλιο των αγγείων. Η μεταγευματική γλυχαιμία έχει βαρύνουσα σημασία καθώς ένα άτομο με ΣΔ (αλλά και μη διαβητικό) περνά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε μεταγευματική κατάσταση και μόνο 5-7 ώρες σε φάση νηστείας.
Οι παρακάτω διατροφικές συστάσεις μπορούν να βοηθήσουν ένα άτομο με ΣΔ ώστε να έχει χαμηλότερη μεταγευματική γλυχαιμία:
Έχετε τακτικά γεύματα, ανά τρεις με τέσσερις ώρες. Μην παραλείπετε το πρωινό καθώς επίσης και τα 2 ενδιάμεσα σνακ. Προτιμάτε τις τροφές που περιέχουν φυτικές ίνες και οδηγούν σε σταδιακή αύξηση των επιπέδων του σακχάρου (λαχανικά, φρούτα, όσπρια, γαλακτοκομικά, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης, ψωμί ολικής άλεσης κρίθινο παξιμάδι, νιφάδες βρώμης, κριθάρι, φαγόπυρος, κινόα). Περιορίζετε τις επεξεργασμένες τροφές που δεν περιέχουν φυτικές ίνες και οδηγούν σε απότομη αύξηση των επιπέδων του σακχάρου (λευκό ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, νιφάδες καλαμποκιού, σφολιατοειδή, πατάτες, χυμοί φρούτων, γλυκά, αναψυκτικά). Επιλέγετε χαμηλού λίπους πρωτεΐνη (στήθος κοτόπουλου χωρίς πέτσα, γαλοπούλα, ψάρι, θαλασσινά, ημιάπαχα γαλακτοκομικά) στα 3 κύρια γεύματα της ημέρας (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό). Εισάγετε στη διατροφή σας ψάρια και θαλασσινά δύο-τρείς φορές την εβδομάδα. Επιλέγετε μικρά ψάρια όπως σκουμπρί, σαρδέλες, γαύρο, κολιό. Προσθέτετε στα ενδιάμεσα σνακ μια κλειστή χούφτα  ξηρούς καρπούς καθημερινά, μαζί με λαχανικά ή φρούτα. Συνδυάζετε τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες (ψωμί, φρούτα, ζυμαρικά, ρύζι , πατάτες) με τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες (σαλάτα), πρωτεΐνες (ψάρι, αυγό, πουλερικό) ή λιπαρά (ξηροί καρποί). Προσθέτετε ποικιλία λαχανικών καθημερινά στο φαγητό και στη σαλάτα σας. Έχετε σαλάτα μεσημέρι και βράδυ, όπου προσθέτετε ξύδι και 1 κουταλιά της σούπας παρθένο ελαιόλαδο. Προσθέτετε εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο στο φαγητό και στη σαλάτα σας και αποφύγετε τη χρήση βουτύρου και μαργαρίνης. Έχετε τρεις μερίδες φρούτου καθημερινά (στο πρωινό, στο σνακ και σαν επιδόρπιο). Αποφύγετε τους χυμούς φρούτων. Έχετε όσπρια δύο-τρεις φορές την εβδομάδα. Αποφύγετε έτοιμες σφολιάτες, τηγανητά από εστιατόρια ταχείας εστίασης (fast food) και σνακ όπως πατατάκια και μπισκότα. Απώλεια βάρους και γλυκαιμικός έλεγχος
Πολυάριθμες κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η μείωση του βάρους αποτελεί πρωτεύοντα θεραπευτικό στόχο για την πλειοψηφία των ασθενών με υπερβάλλον βάρος και ΣΔ. Μια απώλεια βάρους της τάξεως του 10% μπορεί να βελτιώσει την αντίσταση στη δράση της ινσουλίνης, να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, να βελτιώσει τη χοληστερόλη και να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Οι πολύ χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στη θεραπεία του διαβήτη τύπου 2 σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, βελτιώνοντας σημαντικά τον γλυκαιμικό έλεγχο με μείωση μεγαλύτερη από 50% των επιπέδων σακχάρου νηστείας μέσα σε 2 μόλις εβδομάδες. Επιπρόσθετα, οι πολύ χαμηλών υδατανθράκων δίαιτες βελτιώνουν σημαντικά και τις μεταβολικές διαταραχές που συνδέονται συχνά με την παχυσαρκία και τον διαβήτη όπως το μεταβολικό σύνδρομο, τη δυσλιπιδαιμία, την αγγειακή φλεγμονή και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
Αναγνωρισμένη από χιλιάδες επαγγελματίες στο χώρο της υγείας, η Eurodiet τα τελευταία είκοσι χρόνια, προσφέρει μια επιστημονική μέθοδο υπό ιατρική παρακολούθηση για τη θεραπεία του υπερβολικού βάρους και της παχυσαρκίας και των συνοδών νοσημάτων όπως ο διαβήτης.
Η μέθοδος Eurodiet βασίζεται στα τελευταία επιστημονικά δεδομένα της βιβλιογραφίας και τις πρόσφατες οδηγίες της Αμερικανικής Διαβητολογικής Εταιρείας σχετικά με τις δίαιτες μειωμένων υδατανθράκων. Συστήνεται από εκατοντάδες γιατρούς σε όλη την Ελλάδα και έχουν ήδη γίνει μελέτες σε Πανεπιστημιακές κλινικές και σε Διαβητολογικά κέντρα δημόσιων νοσοκομείων που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της μεθόδου. Η μέθοδος Eurodiet βοηθά το άτομο με ΣΔ, μέσα από τον επαναπρογραμματισμό στη σωστή διατροφή, να επανακτήσει τον έλεγχο του βάρους του, να πετύχει τον βέλτιστο γλυκαιμικό έλεγχο, να βελτιώσει το λιπιδαιμικό του προφίλ ή άλλους μεταβολικούς δείκτες και να μειώσει ή ακόμη και να διακόψει τη φαρμακευτική του αγωγή.
Eurodiet Med
Τ: 801 11 93300 – 210 9373020
E: info@eurodiet.gr
www.eurodiet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου